Enson Yazılar

112 ACİL ''TANITIM VİDEO''

E-Posta Aboneliği

Yeni yazılarımız ve güncellenen içeriğimiz mail adresinize gelsin. !

Gizliliğinize saygı duyuyoruz

112' nin Çalışma Sistemi

Hiç yorum yok

Acil Çağrının alınması ve değerlendirilmesi: Acil bir sağlık sorunu, trafik kazası ve diğer acil durumlarda, 112 Acil Ambulans Sisteminden yardım isteyen hasta veya yakınlarından, olayın oluş şekli, olay yerinin adresi, yaralı sayısı, vakanın durumu hakkında, kısa ve net bilgi alınır. Merkez topladığı bilgiler ışığında, talebin acil sağlık hizmeti gerektirip gerektirmediğini değerlendirir. Değerlendirme yetkisi çağrıyı alan doktora aittir. Doktor, talebin acil sağlık hizmeti gerektirmediğine kanaat getirir ise, talebi reddetme yetkisine sahip olup, bu takdirde talebin nasıl karşılanabileceğini bildirmekle de yükümlüdür. “112 Acil Yönetim Yazılımı Programı”na yardım isteyen kişilerden alınan veriler kaydedilir ve telefon görüşmesi kayıt altına alınır.


Ambulansın Olay Yerine Yönlendirilmesi: Olay yerinin bulunduğu adrese, en yakın istasyondaki ambulans ve ekibi yönlendirilir. Yönlendirme esnasında telsiz kullanılır. İlgili doktor tarafından, hasta veya yaralının durumu, adresi ve olay yeri hakkında bilgi ambulans ekibine aktarılır. Görevlendirilen ambulans ekibi hemen olay yerine doğru yola çıkar.Bu esnada ambulansın olay yerine giderken yaptığı hız ve konumu, 112 komuta merkezde, sistemde kullanılan GPS sayesinde takip edilmekte, gerektiğinde uyarılar yapılmakta ve olay yeri adresi sayısal haritalardan tespit edilmektedir. Bu esnada yapılan telsiz ve ek telefon görüşmeleri kayıt altına alınmaktadır.


Olay yerinde Acil Tıbbi Müdahale: Hasta veya yaralıya ulaşılır ulaşılmaz öncelikle olay yeri gözlemlenir, olay yeri güvenliği sağlanır. İlk tıbbi müdahale ve değerlendirme yapılır. İleri tıbbi müdahaleye ihtiyacı olan vakanın en yakın sağlık kuruluşuna nakli sağlanır, gerek yoksa olay yerinde tedavi yapılır. Ambulans kayıt formuna hasta ile ilgili bilgiler ve olay yerine ulaşma bilgileri kaydedilir. Ekip, nakle karar verir ise, nakil başlamadan Merkez ile iletişime geçerek, gerektiğinde hastanın durumuna en uygun acil servis hakkında yönlendirme ister.


Ambulansta Acil Tıbbi Bakım: Ambulansta acil tıbbi bakım vermeye yönelik tüm araç-gereç ve tıbbi malzeme bulunmaktadır. Hastaneye ulaşana kadar hastaya gerekli tıbbi müdahaleler ekip tarafından kesintisiz olarak sürdürülür.


Hastaneye Vakayı Teslim Etmek:KKM’nde bulunan “hastane koordinasyon sistemi” sayesinde tüm hastanelerin küvez,yoğun bakım yatak sayıları on-line olarak takip edilmektedir. Hasta veya yaralının uygun hastaneye KKM yönlendirilmesi ile ulaştırılmaktadır.Hastane Acil Servisine ulaşıldığında ekip tarafından hastaya yapılan işlemler acil servis doktoruna anlatılarak, doldurulan ambulans kayıt formunun bir nüshası verilerek hastanın teslimi yapılır. Hastaneden ayrılırken bu bilgiler ve 112 merkeze telsiz ile bildirilerek, gerektiğinde başka bir vakaya çıkış yapılır.


İstasyona Dönüş: Görevi sonlanan ambulans ekibi yeni bir göreve çıkış yapmak üzere istasyona döner ve tüm veriler istasyonda ki bilgisayara kaydedilir. Her vakadan sonra ambulans temizliği ve eksilen malzemenin yerine konulması işlemi yapılmaktadır.


Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Faydalı Bilgiler


Son Yorumlar